سه شنبه / ۱۵ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۳:۳۷
سرویس : آب
کد خبر : ۵۰۷۶
گزارشگر : ۴
سرویس آب

کشف و تبدیل 96 اشتراک آب غیرمجاز به مجاز در شهر دزفول

مدیر آبفا منطقه دزفول از کشف ۹۶ انشعاب غیرمجاز آب در نقاط مختلف روستایی و شهری شهرستان دزفول جاری طی اسفند ماه سال گذشته خبر داد.

کشف و تبدیل 96 اشتراک آب غیرمجاز به مجاز در شهر دزفول
(سه شنبه ۱۵ فروردین ۱۴۰۲) ۱۳:۳۷

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، حسین سعادتی‌فر در اینباره گفت : ماموران واحد اجرائیات ، پلیس آب امور مشترکان آبفا منطقه دزفول برای جلوگیری از افت فشار آب به دلیل مصرف بی رویه، ۹۶ انشعاب غیرمجاز آب در نقاط روستایی و شهری شهرستان دزفول کشف و نسبت به تبدیل آنها به انشعاب مجاز اقدام کرده‌اند.

وی انشعابات غیرمجاز را از عوامل اصلی افت فشار و هدر رفت آب در منطقه عنوان و اذعان داشت:  به منظور جلوگیری از تضییع حقوق شهروندان اکیپهای شناسایی و قطع انشعابات غیرمجاز در سطح شهرستان تشکیل شده است و طبق یک برنامه‌ریزی منسجم، شناسایی و جمع‌آوری انشعابات غیرمجاز آب و برخورد با متخلفان در راستای تحقق عدالت اجتماعی ادامه دارد.

سعادتی فر در ادامه ایجاد عدم تعادل فشار در شبکه توزیع به علت غیربرنامه‌ای بودن انشعابات، احتمال نشت آلاینده‌ها به شبکه در هنگام کاهش فشار شبکه، احتمال ایجاد آلودگی در شبکه هنگام اتصال به شبکه، استفاده بیش از حد استاندارد یا حد نیاز از آب به علت عدم اندازه گیری، عدم پرداخت آب‌بها، تشدید نشت از این انشعابات به علت استفاده از اتصالات و لوله‌های غیراستاندارد را از جمله مشکلاتی دانست که انشعابات غیرمجاز به وجود می‌آورند که باعث میشوند ارائه خدمات مطلوب به شهروندان با مشکلات متعددی مواجه گردد.

مدیر آبفا منطقه دزفول افزود : انشعابات غیر مجاز منجر به اختلال در خدمت رسانی به مشترکین، آلودگی در شبکه توزیع آب، کاهش عمر مفید شبکه‌های توزیع و همچنین به دلیل برداشت‌های بی رویه منجر به شکستگی‌ها و اتفاقات و نهایتا افت فشار آب درشبکه‌های توزیع می‌شوند.

وی در خاتمه بیان داشت  : از دارندگان انشعاب غیر مجاز تقاضا میگردد هر چه سریعتر با مراجعه به  واحد مشترکین و تشکیل پرونده  نسبت به قانونی کردن انشعاب اقدام کنند تا نسبت به اعمال قانون و جریمه در این خصوص جلوگیری به عمل آید

. گفتنیست طبق قانون ، استفاده کنندگان از انشعابات غیر مجاز آب به جزای سنگین نقدی و قطع انشعاب محکوم می‌شوند همچنین شهروندان می‌توانند آبفا دزفول را در شناسایی انشعابات غیرمجاز کمک و یاری نمایند و بر اساس وظیفه شهروندی در صورت مشاهده هرگونه انشعاب غیرمجاز مراتب را از طریق سامانه تلفنی ۱۲۲ اطلاع‌رسانی کنند.

تنظیم: راشین نجارپور

تعداد بازدید : ۹۹۸

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید