یکشنبه / ۲۵ مهر ۱۴۰۰ / ۱۲:۰۵
سرویس : فاضلاب
کد خبر : ۴۲۰۶
گزارشگر : ۴
سرویس فاضلاب

ساخت‌وساز‌های غیراصولی، دلیل پس زدگی فاضلاب در آبادان

ساخت‌وساز‌های غیراصولی، دلیل پس زدگی فاضلاب در آبادان
(یکشنبه ۲۵ مهر ۱۴۰۰) ۱۲:۰۵

مدیر آبفا منطقه آبادان، ساخت و ساز‌های غیراصولی در آبادان را دلیل پس زدگی فاضلاب در این شهر عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان،مصطفی مهرانفر، اظهار کرد: علت پس زدگی فاضلاب در سطح شهر آبادان، ساخت و ساز‌های غیراصولی با مجوز شهرداری، ورود پسماند و زباله‌های جمع آوری نشده به شبکه فاضلاب، لایروبی نکردن خطوط کانال‌های دفع آب سطحی و اتصال غیرمجاز به شبکه فاضلاب است.
مهرانفر افزود: نیرو‌های امور آب و فاضلاب منطقه آبادان شبانه روز در حال رفع مشکلات مربوط به فاضلاب هستند، اما ساخت و ساز‌های غیراصولی که با مجوز شهرداری صورت گرفته شبکه فاضلاب این شهر را با مشکل جدی مواجه کرده است.
او با اشاره به ۳۵۰ کیلومتر شبکه دفع آب‌های سطحی در آبادان گفت: شهر آبادان برای دفع آب‌های سطحی نیاز به ۸۰۰ کیلومتر کانال دارد، در زمان بارندگی شبکه فاضلاب آبادان ظرفیت دفع آب‌های سطحی را ندارد و این موضوع باعث فرسودگی شبکه فاضلاب شهری شده است.
مهرانفر افزود: اکثر پس زدگی‌ها فاضلاب در آبادان مربوط به خطوط دفع آب‌های سطحی و مناطقی است که فاقد شبکه فاضلاب هستند و شهرداری نیز در حال خدمات رسانی دفع فاضلاب از طریق خطوط آب‌های سطحی است.
مدیر شبکه آبفا آبادان گفت: گرفتگی و پس زدگی فاضلاب در برخی از مناطق شهر آبادان به علت جمع آوری نشدن پسماند و زباله‌های باقیمانده در خیابان‌های سطح این شهر و ورود آن‌ها به شبکه فاضلاب است.
تنظیم:راشین نجارپور
روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۱,۳۹۶

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید