یکشنبه / ۱۹ فروردین ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۴
سرویس : عمومی
کد خبر : ۳۱۲۳
گزارشگر : ۴
سرویس عمومی
مدیر امور حقوقی آبفا خوزستان اعلام کرد :

حضور در 200 جلسه رسیدگی در محاکم قضایی و شبه قضایی در سال 96

مدیر امور حقوقی شرکت آب و فاضلاب شهری استان خوزستان، با بیان اینکه مدیریت حقوقی در هر سازمان و شرکتی از جمله اموری است که در نمودار سازمانی در حوزه مدیرعامل فعالیت می نماید، گفت : در سال گذشته 70 مورد پرونده در ستاد شرکت اعم از کیفری، حقوقی، قراردادی، اداره کاری و غیره که اهم آنها بیشتر از سوی شرکتهای پیمانکاری که مبادرت به طرح دعوی می نمایند، تشکیل شد.

حضور در 200 جلسه رسیدگی در محاکم قضایی و شبه قضایی در سال 96
(یکشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۷) ۱۲:۲۴

         پیگیری  200 مورد اجراییه علیه شرکتهای پیمانکاری

به گزارش روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان، احمد سیاح ، اظهارنظر در خصوص کلیه مسائل حقوقی و قضایی،بررسی و تطبیق بخشنامه ها و آیین نامه ها، تصمیمات مسئولین و مدیران در تمام سطوح با قوانین موضوعه کشور و سایر ضوابط مرتبط از اهم وظایف این دفتر برشمرد و افزود: شرکت در جلسات محاکم قضایی، ادارات کار، دیوان محاسبات،سازمانها و کمیسیون های وزارت نیرو، پاسخگویی و رسیدگی به شکایات و حمایت از مدیران و مسئولین در دادگاه ها و اقامه دعوی در محاکم دادگستری و سایر مراجع قضایی و شبه قضایی علیه اشخاص و دفاع از منافع سازمان در تمامی مراجع رسمی از وظایفی است که  دردفتر حقوقی مختومه یا خواسته اشخاص حقیقی یا حقوقی را به نحو چشمگیری کاهش داده است.

وی حضور کارشناسان در بیش از 200 جلسه رسیدگی در محاکم قضایی و شبه قضایی و پیگیری  200 مورد اجراییه علیه شرکت های پیمانکاری را بخشی از اقدامات صورت گرفته در این راستا عنوان کرد.

عضو کارگروه تحلیل قوانین مقررات و آراء محاکم قضایی و شبه قضایی شرکت مهندسی آبفا کشور یادآور شد : علاوه بر وظیفه ذاتی این مدیریت که همانا شرکت در مواجه قضایی است مکاتبات متعددی با این مدیریت جهت تفسیر از ماهیت اقدامات شرکت با اشخاص حقوقی و حقیقی جهت تعیین تکلیف و بررسی اقدامات صورت پذیرفته که این خود حجم وسیعی از کار این مدیریت را در بر می گیرد.

وی با اشاره به دیدگاه توسعه محور شرکت آبفا خوزستان نسبت به دفع فاضلاب و گسترش شبکه آبرسانی که از طریق اجرای پروژه های عمرانی، ایجاد شبکه فاضلاب و آبرسانی اعمال می گردد، تصریح نمود : در این بین به جهت اینکه خطوط لوله گذاری از اراضی و املاک اشخاص ثالث عبور می کند با حجم معارضین و توقف پروژه ها بعضاٌ منتهی می گردد که نهایتاً این مدیریت توانسته در سال گذشته و بویژه در سال 96 از توقف عملیات های اجرایی جلوگیری نماید.

سیاح با اشاره به اهمیت تملک اراضی و رفع معارضین در اجرای طرح های عمرانی آب و فاضلاب در سطح استان خوزستان تاکید کرد : این مشکل با صورت جلسه و بعضاٌ اقدامات قضایی توسط دادستان مرتفع می شود.

وی ادامه داد : خصوصا تملک اراضی مورد نیاز جهت احداث ایستگاه ها و تلمبه خانه های فاضلاب وقت زیادی از سوی همکاران این مدیریت را شامل می شود چرا که احداث و اجرای تلمبه خانه های فاضلاب بعضاٌ بدلیل انتشار بو و یا تعرض به اراضی افراد حقیقی از سوی مجریان طرح با ممانعت و مخالفت افراد مواجه می گردد.

وی یکی از اهداف مهم مدیریت حقوقی در سال 97 را مستند سازی اموال غیر منقول در تمامی شهرستان های استان عنوان و خاطر نشان کرد : این اقدام باعث شناسایی و صدور سند مالکیت اراضی و املاک می شود و از تصرف املاک و اراضی توسط اشخاص ثالث جلوگیری و هم می تواند در صورت لزوم از منافع آنها استفاده گردد.

مدیر امور حقوقی شرکت آبفا خوزستان، شرکت در جلسات دیوان محاسبات کشور و سازمان بازرسی و بعضاً تعزیرات حکومتی و حمایت قضایی از پرسنل شرکت و ادارات تابعه توسط کارشناسان این مدیریت را از دیگر  اقدامات این مدیریت در سال 96 بیان کرد و افزود : به عنوان نمونه طی سال گذشته تعداد 400 مورد پرونده مطروحه در ادارات پیگیری شد که 250مورد آن مربوط به انشعاب غیر مجاز و150 مورد خسارتی و غیره بوده است.                                                                                                                             

سیاح متذکر شد : با توجه به اینکه پرونده های مطروحه ممکن است در محاکم قضایی از بدو امر تا صدور حکم قطعی و اجرا بیش از یک سال طول بکشد لذا حجم ورودی پرونده ها و تعداد آنها الزاماً تعداد واقعی کل پرونده های مطروحه نمی باشد و به همین جهت این مدیریت به صورت مداوم با حجم عظیمی از پرونده های حقوقی مواجه می باشد.

روابط عمومی شرکت آب و فاضلاب خوزستان
تعداد بازدید : ۳,۱۵۵

اظهار نظر

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید